Min fredag den 13, men vart bra till slut.

Det var så här att min braiga longerpass över gick fort till en skit kväll i stallet. När jag kom tillbaka till stallet så skulle Cox klia sig mot dörren och jag hann inte på honom så han fastna med nosgrimman i handtaget och ryckte till. Resultatet av det var att nosgrimman gick sönder så jag vart förbannad och skrek till han (ångrar mig nu). Men jag vart arg för att det var hans bästa träns han någonsin haft och satt som en smäck!
Så när jag kom in så brast allt och jag börja storböla, töntigt men aja!
Mamma bara - kan man inte laga det då?
- Nej, sa jag. Hela sidostycket är sönder och nosmgrimman med så nej det går inte.
Hämta tränset i stallet så att hon fick se hur det såg ut osv. Och det går nog inte att laga :(

Men börja sedan söka på Internet och hitta lika träns fast med vita "flätade" sömmar på nos och pannbandet. Så här såg det ut:

20441 - Träns Lippo

Vet inte om ni ser men hoppas ni fattar!

Titta sedan vidare och kom in på en hemsida som heter Washap som en kusk/ körmedlem i Sorf äger det företaget och hade exakt lika träns som jag hade helsvart med vita sömmar! Vet ni hur glad jag vart!!!! Ingen vet mer än jag! Så jag maila henne och hoppas att det finns kvar för det stod så i webbshoppen. Så nu håller ni alla tummar ni har för min skull! :D :D

Detta är det:


Fast i svart!

Bild tagen från washap.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0