Min mindre braiga häst!

Tömmkörde på åkern idag som sagt och det gick väl skapligt bra ibörjan. Hade kimblewick bettet idag med och han var verkligen fin i traven och skritten :D Sen börja jag att galoppera och det gick inte så bra med tömmar som är 8 M, så jag bad min lillasyster att gå och hämta båda longerlinorna och det är inte det lättaste att ha två linor att hålla reda på när han vänder och hoppar.

Jag hade lust att börja grina efter detta pass, och jag kan väl erkänna att jag kalla honom en del ord jag ångra nu. Det är för att jag vet att han kan om han vill men inte idag, utan idag trotsa han mig totalt. Men jag får helt enkelt glömma detta pass och lägga energi på det passet som kommer ske imorgon. En sak jag tror han har problem med är sitt högra bakben eller rättare sagt hela högra sidan. Jag tror att han har någon liten låsning bak så ska börja stretcha högra sidan nu efter varje pass.

Jag kan även tillägga att jag stod efter passet och hade dåligt samvete över att jag tappa tålamodet så fort och att jag inte kunde behålla lugnet. Men det är som det är nu, man får helt enkelt lära sig av sina misstag.

Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra imorgon, om jag ska köra ett litet hårdare pass på åkern eller om jag ska tömmköra och ställa upp lite små hinder så att han får travhoppa lite i höger varv. Men vi får se vad vädret bjuder på imorgon, det kanske tillochmed blir att vi inte får vara på åkern.

Bild sen i höstas, efter ett löshoppningspass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0