Piggus hästus..

Haha, jaa.. Idag var Lola.. PIGG! Som vanligt då! ;)

Haha,  nej men valde ju att longera/tömköra idag ute på åkern. Efter att jag skrittat fram henne så satte jag på henne snodden som jag valde att spänna ner under magen på henne (tror ni förstår hur jag menar?). Så fort jag satte på den så visste hon att hon skulle få börja trava så då for hon iväg i galopp och brallade, runt, runt. Trodde aldrig skulle få stopp på henne! Hon bara fortsatte och fortsatte. Hon satt nästan ned på rumpan flera gånger för att hon halkade till. Lite läskigt fakiskt men samtidigt bra eftersom att hon fick ut ganska mycket utav sin energi. 

När hon sedan saktade av utav sig själv (tack och lov!) så valde jag att endast skritta och trava. + göra måååånga övergångar. Hon blev faktiskt riktigt fin då. Så fort hon fick göra sig av med lite energi så blev hon hur fin som helst! När hon gått i ca 20min med snodd så tog jag av den. Tror endå på att den ärliga formen ska komma utav sig själv och inte utav inspänningstyglar. Även då  var hon riktigt riktigt fin och man såg hur hon arbetade med ryggen. Tror aldrig hon varit såhär fin förut när man longerat! Min lilla pärla! :)

Nu hoppas jag att hon inte är liiiika pigg imorgon, haha. Då ska jag nämligen rida lite lätt på åkern. Det verkar som om Lola behöver det just nu faktskt, varvat med skritturer i skogen (går ju knappt göra annat..). 

/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0