Gårdagens körpass - Tösen!

Som ni läste i Linnéas gästinlägg här igår så vart Tösen körd igår så nu ska jag berätta lite mer utförligt!

Tösens ägare kom hit igår för att testa köra henne första gången här hemma, så Ebba (tösens ägare) körde Tösen med sulky och så, då vi inte visste om Cox gamla sele funka!
Jag körde Cox och Linnéa satt bredvid i kärran, det ända som hände att Cox vart lite rädd för korna men Tösen brydde sig inte!
Tösen låg bakom Cox så hon småtrava hela tiden, men det var för att försöka komma förbi Cox men det lyckas inte ;)

När vi kom hem igen så tyckte Carin (Ebbas mamma) att vi skulle prova min gamla sele om den funka. Den var lite förstor, men gjorde lite nya hål så det funkar nog ett tag till! Så då testa vi att köra i den med mina saker så vi tog ett varv till runt gruvan och då fick jag köra! Ebba satt med i kärran, hon vet ju hur Tösen fungerar så det var skönt att ha Ebba med sig första gången!
Men det gick hur bra som helst, visst var hon på och ville trava fort,fort, fort hela tiden men hon var inte dum eller något utan hon lyssna både på kommandon för att öka och sen även minska eller stanna! Det ända hon gjorde var att dra ner huvudet, men det gör hon för att hon vill springa fortare osv.
Annars gick det hur bra som helst, hon kunde även skritta normalt där hon skulle skritta osv det var nog bara för att Cox var med första varvet hon ville tävla lite!

Detta kommer bli ett roligt projekt att skola om och jobba med, så positiv till allt som har med jobb att göra! Med lite tid och tålamod kommer detta nog bli kalas! 


/Lovisa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0