Tösens pass 7/7

Igår så var jag på åkern och longera/tömkörde, det gick över förväntan faktiskt! 

Börja med att skritta fram och det är inte det lättaste med henne, allt är bara trav,trav och åter trav i huvudet! Men efter att ha skrittat någorlunda i ca 2 varv så börja vi med traven!
Hon är rolig att arbeta med då hon har sådan bra framåtbjudning och atomatiskt så börjar hon sänka sig och komma ner i en fin form!Så det ska bli roligt att börja köra henne sen!

Vi öva inte på något speciellt men att intruducera att lyssna på ss-ljud som är = trav och prooo= sakta av osv! Hon lär sig otroligt snabbt och det är super, detta kommer bli ett roligt projekt att utbilda vidare! :) 

Det märks även att hon är ett sto, egen vilja har hon minst sagt! Då när hon tröttna på mig, så kunde hon vända hur som helst och linda in sig i longerlinorna, precis som Cox gjorde ibörjan! Men Tösen hade även flera "trick" i huvudet som hon ville visa! 
Jag kom vid ingången till hagen och skulle vända ifrån den, men det ville inte Tösen så Linnéa peta på bogen och då stegra hon, knas häst! Det var inget elakt utan hon bara ställde sig rakt upp och liksom "titta på mig" hahaha! Cirkus häst nästa? 

Bjuder på en bild, resten kommer upp i separata inlägg senare! 



/Lovisa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0