Dagens ridning!

Vill bara säga först innan jag berättar om dagens ridpass att jag gick ut och gick med Lola igår i ca 40min. En rask promenad så både hon och jag flämtade lite i slutet, haha. Men ni vet väl att en rask promenad är väldigt bra för hästar att träna upp sin kondition? ;)

Nåja.. tillbaka till dagens ridpass! Red till gruvans parkering idag för att rida lite där på en volt. Var perfekt underlag med tanke på all is som smält undan. Det enda negativa jag kan komma på med det är väl att Lola (+ all utrustning) blir alldeles lerig, haha. Ridpasset gick iallafall superbra! Red faktiskt nästan bara i galopp och rullade på. Jäääklar vad fin och bärig hon blivit i galoppen säger jag bara! Ojoj, den här pollen har en del att ge på dressyrbanorna med mer träning! Så underbar fin! Det känns så kul att jag äntligen fått till den. Har kämpat i snart 1 år med, speciellt hennes vänster galopp men nu sitter den nästan lika fint som höger! Det känns verkligen bra just nu och nu ska vi bara jobba vidare och få allt sitta ännu bättre, såsom skänkelvikningar och öppnor. Även hoppningen ska vi komma igång med, iallafall igång på ca 60-80cm nivå innan hon säljs. Så vi skyndar långsamt - sakta men säkert! :)

Hon har iallafall blivit en riktig kanonhäst inom dressyren! Blev riktigt pepp på att träna massor nu! Ska rida på gruvans parkering på Lördag med och på Söndag blir det träning för Bettan! Känns inte helt fel! ;)

/ Linnéa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0