Dagens ridpass!

Idag bar det av till Sorf för en genomkörare i dressyr! Kände verkligen att det var på tiden. Måste komma igång ordentligt nu!

Det gick iallafall superbra! :D Vi blev lite förtjänade dit så hade typ 40min på mig att skritta fram och av samt själva ridpasset då. Körde mest basic liksom, skritt, trav och galopp på volt och rakt spår. I början var hon lite väl på och något stretig men hon släppte till riktigt fint sen! Galoppen måste nog ha varit ridpassets höjdpunkt. Hennes vänster galopp var såååå fin. Åh, ville aldrig sluta galoppera, haha men hon tyckte det var ganska jobbigt och var alldeles svettig efteråt så ett kort men intesivt pass blev det alltså idag. :)

Nu när jag rider såhär så märker jag verkligen att Lola blivit riktigt fin! Jag märker det inte lika mycket på Bettan-träningarna om jag ska vara ärlig för då tränar vi hela tiden på nya och lite svårare saker vilket gör att Lola inte alltid orkar hålla formen så bra men när man bara rider i alla gångarter utan så mycket mer så orkar hon bära upp sig något enormt, jämfört med tidigare! SÅ himla kul när man märker skillnad och när andra runt omkring ger beröm efter beröm. Härlig känsla! :)

/ Linnéa 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0