Dagens utekörning!

Idag vart det en längre runda som planerat, körde vid Mellandammen. Det var fortfarnde lite hårt på vissa ställen, men det gick att göra det jag ville iallafall! Börja med att man skrittar i ca 15 - 20 minuter efter cykelbanan och sen komemr det en krusväg där jag travar första biten och sen galopperar. Han var jätte pigg i galoppen, men lyssna även på tillbaka hjälper! :) Sen kommer det en bit där man får skritta pga asfalt, men det gör inte så mycket då man kan jobba honom i skritt. Sen kommer nästa trav och galoppsträcka, vart mest trav där idag då det var fortfarande lite hårt!
Efter det blir det en perfekt bit att trava av och lugna ner honom, sen kommer det en rejäl avskrittningsbit på ca 40 min! Men ibörjan brukar jag skritt jobba honom och sen får han skritta av på långa tömmar!

Han var riktigt fin idag, avslappnad redan från början. Efter galoppen vart han lite stark, men det övergick snabbt till det bättre igen! :D Jag är jätte nöjd med dagens pass!! :)

Ny bild faktiskt, kommer ett eget inlägg imorgon med dem bilderna! :)

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0