Dessa tre dagar!

I Tisdags så valde jag att rida ut ett lite mer kravlöst pass. Red barbacka dessutom vilket var ett tag sedan. Man märker verkligen hur mycket Lola gillar det så måste göra det oftare. Antar att jag inte gjort det pga att hon varit så himla pigg. Hon liksom sticker och far åt alla möjliga håll och då är det inte lätt att hålla sig kvar haha! ;) Det gick iallafall superbra! Red runt stenhavet så hon fick lyfta på fossingarna ordentligt. Mjuk och fin efter två dagars träning måste jag säga! 

Igår så vilade hon helt.

Idag så red jag ut en sväng igen. Hade ju planerat att klättra lite så så fick det bli! När jag red fram så kändes hon superfin och mjuk i mun och sidor så kom igång med galoppen ganska snabbt och fick en lugn och harmonisk galopp. Klättrade sedan några gånger upp och ned i skritt eller galopp för en backe som är superbra enligt mig. Efter det vet jag dock inte vad som hände för då blev hon helt plötsligt superspänd och sådär överpigg så det nästan blev jobbigt. Hon studsade omkring och jag vet inte allt vad hon gjorde men fick henne lugn efter en del galopp och då fick jag tillbaka henne till den där lugna och fina Lola hon var innan tokspelet. Hon var väldigt fin när vi travade av och det kändes skönt då hon varit lite spänd då de senaste dagarna! Så det kändes ganska bra endå! :)



Älskar min pärla! :)

/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0