Dressyrträning 25/3.

Idag så åkte vi iväg på dressyrträning för Bettan igen. Lola har ju känts väldigt fin nu senaste tiden som ni säkert märkt så tyckte det var dags att visa upp Bettan att det rullar på som det ska. 

Idag fick vi faktiskt rida en övning vi aldrig gjort förut - en med konor inblandade. Det stod sex konor uppradade, tre på varsin sida med kanske 5 meters mellanrum? Äh.. jag visar er övningen såhär istället: 


De svarta är konorna och det röda är vägen jag red. Ni ser pilarna jag ritat ut så följ dom så förstår ni, eller? Haha är inte särskilt bra på att rita eller förklara men jag tror alla förstår? Denna övning gjorde vi iallafall i trav. Här kommer galoppövningen:


Jag tror alla förstår den här också, eller hur? Inte så avancerat och man bytte självklart håll på övningen också så ni inte tror jag red åt samma håll hela tiden. Men båda övningarna var roliga men krävde MYCKET ben, haha. Var helt slut efteråt och Lola med tror jag! ;) I vänster hade hon lite svårare för galoppövningen men jag tycker hon gjorde det riktigt bra och Bettan med. Fick mycket beröm över hur fin hon blivit och jag kan inte annat än hålla med. 

Vi övade även på lite skänkelvikningar och dom tycker jag sitter ganska bra nu. En del finslipningar behövs såklart men hon förstår och gör för det mesta rätt. Tränade lite på skänkelvikningar i galoppen också men där har hon lite svårt med balansen fortfarande för att orka flytta bakdelen så det blir lite vingligt och farten ökar något men annars gick det bra! 

Fick väldigt mycket beröm över att hon blivit så fin, speciellt i galoppen och att hon fått en finare form. Jag håller med! Lola har verkligen blivit fin och Bettan säger varje gång att man aldrig kunde tro att Lola ens är tränad inom trav. Blir lika stolt varje gång, haha! 

/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0