Framtiden..

Har länge tänkt på att jag kanske borde skriva ett sådant här inlägg så att ni förstår vad som försigår med Lola och våran framtid ihop!

Som ni förmodligen redan förstått så ska Lola, innan sommaren, läggas ut på annons. Det är fortfarande lite osäkert när men ni kommer märka och jag kommer inte lägga ut henne förrän jag känner mig "klar" eller hur man ska uttrycka sig. Det är ju klart att jag aldrig kommer känna mig helt klar tillsammans med Lola men jag vill liksom att det ska kännas bra och att vissa saker ska sitta innan. Dessutom så ska vi hinna med att komma ut på både dressyrbanan och komma igång och hoppa lite mer. Som sagt, ni kommer märka och framför allt känna på er då jag faktiskt utvärderar här på bloggen om hur det går för mig och Lola, både hemma, på träning och tävling. 

Grejen är iallafall den att jag nästa termin påbörjar mitt allra sista år i skolan. Känns lite sjukt när jag tänker på det men jag vet att det kommer vara något extremt mycket då, både plugg, student och andra saker såsom universitets-mässor, resan till Bryssel med Samhäll C osv. Ja ni hör, det blir en hel del (= en hel del kostnader). Så efter snart 5 år med både foderhästar och egen häst så har jag VALT att lägga det på hyllan ett tag och sälja Lola. Det ska bli både tråkigt och skönt på samma gång faktiskt - att inte behöva tänka på någon annan än sig själv. Okej, det där lät fel.. men när man har en egen häst så är det nästan som att ha ett barn? Haha. Man måste alltid passa den, ta reda på skiten, mata den och aktivera den. Dag ut och dag in! Jag sitter inte här och säger att jag har pinat igenom mig dessa 5 åren då de har varit de bästa i mitt liv och hästarna, speciellt Lola, har gett mig otroligt mycket!

Så ja.. jag vill ju gärna behålla Lola men samtidigt så behöver jag både pengar och tid vilket jag inte har om jag behåller Lola och de känns inte rättvist mot någon utav oss faktiskt. Då känns det mer rättvist att hon får komma till någon ny och göra den ryttaren lika lycklig som hon gjort mig. Känner faktiskt att detta, även om jag kommer må otroligt dålig när Lola säljs, är ett moget och vuxet beslut utav mig då man ibland måste inse att det inte kommer gå ihop. Om jag vill kunna göra allt sista skolåret måste jag sälja Lola för att ha råd. 

Känner att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här så tänkte faktiskt göra en kategori för alla dessa inlägg. Har så mycket jag vill förklara och det är nog faktiskt inte för er utan mest för mig själv. Jag vill gå igenom varje detalj och att allt ska kännas rätt. Just nu gör det de men vill verkligen inte avsluta det genom att må dåligt och känna att jag gjorde ett dåligt val. Försäljningen och bearbetningen kommer gå sakta för att ALLT ska kännas rätt! 

Men är det någon som vet att ni är intresserade utav en väl utbildad, superfin ridtravare nu till sommaren så hör av er!

/ Linnéa


En utav de första bilderna på Lola som togs för snart 3 år sedan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0