Hemma

Nu sitter jag här framför datorn, mätt och belåten! Har för ca 30min sedan precis kommit hem från stallet. Blev ganska sent idag eftersom vi var iväg till Sorf och hoppade lite, eller ja.. skuttade.

Är faktiskt riktigt nöjd med Lola idag. Jag gjorde en del ryttarmissar och la henne lite tokigt några gånger men det blev bättre och bättre ju mer vi hoppade. Vi får ju inte glömma att jag är lika ovan att hoppa nu som Lola.. ;) Jag började iallafall med att rida fram Lola i alla gångarter. Red ganska okomplicerat och fokuserade mig bara på att få henne lyssna fram för skänkeln och bak för sätet. Kändes bra faktiskt, lite nonchalant vissa stunder men annars bra! 

Vi travhoppade sedan ett litet cavalettihinder på 30cm kanske? Hoppade det i båda varven och tillslut även i galopp. Försökte bara komma igång lite lätt men innan vi hittade rytmen var det lite svårt. Dock ett bra sätt att börja på när man som vi är lite ringrostiga! Sedan så kom vi igång och hoppade två räcken på ca 50cm. Vi rullade på där och försökte bara hitta ett bra tempo. Ibland så gick det lite väl fort så fick lägga in små volter och ibland sakta av och börja om. Men för övrigt tycker jag endå det gick bra! Man märkte på Lola att hon tyckte det var riktigt roligt. Hon överhoppade sig på varenda hinder och språng vi tog, haha. I slutet så byggde vi iallafall ihop en liten oxer då det är det hon känner sig mest osäker på (och jag med för den delen) så den låg väl också på runt 50-60cm. Vill endast leka runt lite på dessa höjder så vi båda får lite självkänsla med oss i bagaget. Var också riktigt noga med att berömma ordentligt efter varje språng vi tog vilket gjorde att Lola bjöd bättre och bättre för varje gång. 

Tycker även Lola fått en finare teknik och hoppar upp sig MYCKET bättre än förut. Antar att det är musklerna som börjat kommit på plats. :) Är riktigt nöjd iallafall, med oss båda. Har lite bilder att bjuda på från när vi galopperade och travade av en stund på slutet så de kommer i ett separat inlägg strax! :)

/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0