Igår

Igår red jag iväg till gruvans parkering som jag planerade och red igenom henne lite i både trav och galopp. Känner att jag måste lägga mycket mer arbete i skritten än vad jag gör i nuläget. Ska nog ta en dag nu i veckan där jag riktigt satsar på att få en bra skritt med mycket driv bakifrån!

Haha, iallafall.. Det kändes bra igår! Hon var lydig och fin. Både traven och galoppen kändes väldigt okomplicerad men måste säga att vänster galoppen var finast. Fick inte till samma flyt i höger som vi brukar ha. Ni vet man vill ju känna att man rider i uppförsbacke men samtidigt ha ett friskt tempo och det fick vi till i vänster men inte riiiktigt i höger. Men jag klagar inte! Det är vänster hon haft så jäkla svårt för men inte längre och det gör mig alldeles glad inombords.. att vi faktiskt lyckats med det! :D

Jag känner verkligen hur framstegen kommer på löpande band nu och det är såå kul verkligen! Det är mycket jobb kvar och jag är faktiskt lite skeptisk till att säga hur bra allting går just nu för det är då det alltid brukar komma något bakslag.. att Lola blir halt eller att vi hamnar i en svacka. Ni känner igen det va? Men kan verkligen inte sluta skryta om att det faktiskt går jävligt bra för Lola och mig just nu! Det gör mig så glad verkligen! :D


/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0