"Klar"?

Något jag tänkte på idag när jag red för Bettan var att jag börjar känna mig väldigt nöjd med det jag och Lola gjort nu. Det känns nästan som om jag börjar känna mig "klar", om ni förstår hur jag menar?

Jag kommer aldig känna mig helt klar på Lola. Den känslan kommer aldrig komma men idag när jag skrittade av henne efter träningen så kände jag hur pass nöjd jag var med det jag och Lola åstadkommit sedan i slutet av sommaren. Det var liksom då vi tog nya tag från att inte haft några direkta mål med våran framtid. Det var när träningarna för Bettan började som vi satte upp mål och på så sätt kändes det mycket lättare att även inse att jag och Lola skulle skiljas framåt sommaren. Men även om vi fick rimliga mål och en ny start så hade jag även känslan av att vi aldrig skulle hinna med något eller uppnå något och att jag förmodligen inte skulle utvecklas särskilt mycket. Därför skulle jag heller aldrig känna mig nöjd med vad jag och Lola gjort under detta halvår som nu gått. 

Men oj vad fel jag hade! Nu står vi här, jag och Lola, med nästan alla dessa mål uppfyllda. Skänkelvikningar - check. Vänstergaloppen - check. Formen - check. Min sits - check. Förstår ni vad jag menar? Jag är verkligen HELNÖJD! Visst, alla dessa saker + massa fler har en hel del som måste jobbas vidare på och som kan bli ännu bättre! Men från att inte ens ha kunnat skänkelvikningar eller från att ha setat som en påse potatis i sadeln så har vi utvecklas sååå mycket! 

Så.. från att inte ens trott att jag skulle kunna känna mig nöjd så måste jag nog ändå erkänna att jag faktiskt är det! Jag är riktigt nöjd dessutom! Så det som kom fram till mig idag var att jag tror jag snart känner mig redo att släppa taget om Lola. Missförstå mig inte.. Jag vill verkligen inte sälja Lola men eftersom att jag måste för alla parters bästa så tror jag snart det är dags. Fast vi har dock ett moment kvar att komma igång med innan försäljningen kan börja och det är hoppningen. Jag tänker inte sälja Lola förrän hon är igång med den och inte förrän hon känner sig helt säker att hoppa en bana på ca 60cm. Det är nog målet i hoppningen innan hon säljs - att hon ska hoppa en bana på ca 60cm med självsäkerhet och att vi gör det snyggt! Jag förväntar mig självklart inte att allt ska sitta, såsom avstånd och galoppbyten efter hindren men att kunna hoppa en enkel bana på ca 60cm utan svårigheter tycker jag låter bra! Sedan så får den nya ägaren bygga vidare på den grunden helt enkelt. 

Tänkte avsluta med en liten text jag skrev i ett tidigare inlägg för ca en månad sedan:
"Som ni förmodligen redan förstått så ska Lola, innan sommaren, läggas ut på annons. Det är fortfarande lite osäkert när men ni kommer märka och jag kommer inte lägga ut henne förrän jag känner mig "klar" eller hur man ska uttrycka sig. Det är ju klart att jag aldrig kommer känna mig helt klar tillsammans med Lola men jag vill liksom att det ska kännas bra och att vissa saker ska sitta innan." 

Jag tycker jag snart har uppfyllt det kravet jag satte då - Att vi ska känna oss "klara". Vi har bara en liten bit kvar nu innan vi tar det stora steget. Steget som kommer få mig känna mig både stolt och värdelös på samma gång..



/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0