Körträningen den 11 Mars!

Idag var det träning som gällde, har inte tränat sen i November så det satt verkligen på sin plats!

Jag fick mycket beröm av Mia idag, nästan på allt! Han har hittat en stadig form nu så ska fortsätta att jobba på med det, men det är inte det som är nummer 1 nu!
Utan nu är nya mål som ska nås, han ska bli kvickare på mina kommandon. När jag sssar så ska han börja trava osv. Han är för bekväm, men även nu när han börjat hitta sin korrekta form så blir det att dem kommer in i ett stadie då dem inte vågar ta för sig om ni förstår. Dem går i ett undertempo, men det ska ändras!

Ibörjan av passet så jobba vi på volt, små och stora i båda varv! Vi öka och minska volterna lite då och då så att det blir som sidvärtsrörelser så att får honom igenomställd och att trampa under sig! Han höll en bra form och det har han inte gjort innan så det betyder att han har blivit duktigare!
Efter att dem satt som dem skulle så börja vi på en ny sak idag. Börja att jobba honom på rakt spår, förut har det bara vart på volt för att kunna hitta formen som nu sitter!
Vi gjorde så att på långsidorna så skulle han trava på som vanligt men jag skulle hålla honom på en rak linje men halsen/ framdelen ska gå lite innanför spåret som en öppna elle sluta eller vad det nu är för skillnad! Haha jag är inte så haj på det än ;) I höger varv var det jättelätt men i vänster fick jag kämpa lite mer, men det avslutades bra. Får jätte bra råd av Mia som verkligen hjälper mig, hon vet exakt vad vi behöver hjälp med! Men det är väl så en tränare ska vara? ;)

Efter att vi hade fått igenom det som vi ville så börja vi med tempoväxlingar! Mia ställde upp koner på halva fyrkants-spåret och vid varje skulle jag göra någonting! Först var det samlad trav mellan en sen vart det mellan trav och efter det vart det kortsida och där var det en bra arbetstrav som gällde! Han var lite seg och lyssna inte alls på mig som Mia ville, så Mia körde några vrav och visa hur han skulle reagera när jag "piska" på honom! Han vart jättelydig sen :D Så nu är det som ska tränas på tills nästa gång!

Var även med på dem öppna träningen som var 45 minuter efter min träning så Cox var lite trött, men det var inget hårt pass! Vi öva bara lite på sånt vi gjorde på min vanliga träning, så ingen fara!

Vi får se om det kommer upp någon film eller inte, vet inte riktigt vilken kvalitée filmerna vart i när pappa filma! Det var första gången han filma med min kamera så kanske blir någon liten snutt!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0