Mellandammen!

Körde vid Mellandammen idag, dels för att byta väg och sen kunna galoppera av honom lite energi! Han var lika fin som vanligt om inte finare än dem andra dagarna.
Han är nästan alltid fin i skritten så det är inte så ovanligt längre, ibörjan av traven så var han lite stark men hade fin form. Så jag gjorde lite halter och sen fortsatte vi trava vidare och det vart bättre, sen fatta vi galopp och först vart det ett litet glädjeskutt, men sen fortsatte vi i ett ganska så normalt tempo!
Kom ner till asfalts biten där man är tvungen att skritta så jobba honom där, och han var riktig trevlig!
Efter det kom galoppsträckan (det är en väg som är ca 400 m) galoppera där 2 ggr fram och tillbaka så sammanlagt så vart det 1600m. Sakta av i kurvorna, där man inte ser om det kommer bilar eller inte. Men annars så var det galopp hela vägen, han kunde även galoppera i ett lungt/samlad tempo så jag var nöjd.

Kom sedan till avtravningsbiten men där var han lite trött så han vart lite hängande i hande igen. Men det kan jag förstå! Sen skritta vi av från Annedahl och hem tog ca 20- 30 min perfekt avskrittnings bit efter ett ganska så hårt pass! :D


/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0