Promenad

Idag så gick jag en promenad med Lola för hand. Hade ju planerat in en skrittur men valde att röra lite på mig själv också, haha så så fick det bli! Tycker faktiskt det är ganska viktigt att låta hästarna "återhämta" sig efter ett rätt krävande arbetspass dagen innan. Liksom allmänt bara sträcka ut och bli av med ev. träningsverk i kroppen. Jag skrittar och ibland travar lite alltid dagen efter jag tränat eller tävlat. Mjukar upp hästens muskler som kan blivit lite stela under nattens gång!

Hur tänker ni ang. hästens aktivering dagen efter träning/tävling? :)

/ Linnéa

Kommentarer
Postat av: ida

Jag anser att efter en hård träning, så kan man köra som vanligt dagen efter..kanske en uteritt där dom får sträcka på sig, behöver inte vara något jättekrävande pass men så dom får röra på sig iallafall :) efter tävling så brukar jag oftast bara skritta ut, då tävling påverkar hästen både fysiskt och psykiskt :) ungefär samma tänkt som du!

2012-03-08 @ 18:23:11
URL: http://merryannbell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0