Svar på kommentar!

Fick en kommnetar av anonym som jag tänkte svara på!


Hej Anonym!

Jag tycker att det är en bra första häst, dem är otroligt lättlärda och oftast samarbetvilliga när det gäller att lära sig nya saker!
Men en sak jag tänkte på, du ville inte rida för att du inte har tid! Men en shettis tar nästan lika mycket tid som en större häst och det tar oftast längre tid att köra. Då det är mer saker som ska på och spännas osv.

Det jag kan ta upp som kanske inte är så viktigt, men som man ska ha i bakhuvudet är att man växer alltid ur en shettis (mindre ponnyer överhuvudtaget), och när man väl ha gjort det så går det ju inte att rida på dem om man kanske kommer på det efter hand! Men du skulle ju köra så då, är det ingen fara!
Som jag nämde tidigare så tar en Shetlandsponny lika mycket tid som en "vanlig" häst! Och behöver näst intill aktiveras lika mycket också!

Något som är positivt med Shettisar kan jag också ta upp!
Det behöver inte så mycket mat och är ganska så billiga i drift!
Dem är otroligt lättlärda och oftast arbetsvilliga, men kan vara väldigt envisa ibland!

Jag kan inte komma på så mycket mer nu att skriva om, men är det något ni/du saknar svar på är det bara att skicka iväg en till kommentar så svarar jag på den också!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0