Tömkörningen!

Idag vart det tömkörning som planerat! Vi hade våra duster ibörjan, innan han fatta att det inte var någon idé att tjaffsa! När jag väl hade fått honom att slappna av så kom Linnéa och Lola i galopp bakom oss, så då vart han stel igen! På ett sätt tyckte jag att han inte vart lika avslappnad, men ändå i fin form! Hoppas ni förstår!

Jag gick först på vita vägen, och sen in vid stenhavet för att Cox ska få lyfta lite på fötterna! Han har blivit lite slö på det, förut när han var van att gå i skogen så snubbla han knappt aldrig. Idag tror jag näst intill han var i varenda sten på stenhavet! Men det går ju inte direkt att köra i skogen osv. Men jag tror jag ska lägga in minst ett tömkörningspass i veckan, då han ska få gå i skog och mark för att återigen lära sig att lyfta på hovarna!

Jag klättra även upp för en liten backe vid gruvan, som man inte heller kan göra med kärra. Så det är också sådant man kan göra när man tömkör, för sådant kan inte jag heller göra när jag kör.

Det skulle inte skada precis att variera underlaget heller, lite mer ojämnt underlag är det vi går minst på! Sen att han lär sig lyfta på benen lite mer och tänka är bara ett +. Sen kommer nog lite andra muskler att aktiveras på ett annat sätt!

Jag kände att jag fick ut något, men jag är inte helt nöjd! Så imorgon kör vi ett litet mer seriöst pass på förmiddagen, så få vi se hur det känns!

God Natt! ¨

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0