Blött ridpass..

Ja.. det kan man verkligen kalla det! Red ut i spöregnet idag nämligen. Mamma och jag gick endast en promenad med henne igår så kände att jag var tvungen att rida idag. Det ska nämligen regna imorgon och på Lördag också. Man måste ju planera sina dagar.. ;)

Tänkte iallafall bara rida en liten uteritt för att hon skulle få röra på sig men hon var så jäkla osamarbetsvillig och tråkig (trotsade allt jag bad henne om) så kände att jag var tvungen att rida igenom henne mer ordentligt. Haha, jag är inte den som tycker om att ge upp i första taget om jag säger så.. ;) Iallafall så red jag på gruvans parkering. Det var perfekt underlag nu när det regnat. Red mest grundläggande med bestämde mig för att inrikta mig på övergångar. Så övergångar efter övergångar, HELA tiden. Detta fick henne verkligen på bakbenen. Började i trav och övergick till galopp. Högergaloppen kändes dock för dagen väldigt kantig. Fick ingen fin, rund och go galopp som jag vanligvis får i höger varv så det var lite tråkigt men i vänster var det väldigt fin därimot. Fick henne dit jag ville ha henne men det kunde dock ha blivit snäppet bättre. Vet inte riktigt vad det var men hade velat haft lite mer power. Red ganska länge idag så jag skrittade av henne ordentligt efteråt så ev. mjölksyra skulle försvinna. Men helt okej skulle jag sammanfatta dagens, väldigt blöta ridpass!



/ Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0