Hit ska Lola flytta..

Tänkte nu berätta lite om vart Lola kommer befinna sig från och med Lördag. Vill egentligen inte ens tänka på det men tänkte iallafall berätta lite om det..

Lola är nämligen såld till en supertrevlig kvinna i 30-40års åldern. Hon har själv en ridtravare men den är nu 23år och ska pensioneras så hon letade efter en ny kompis att rida och ta hand om. Hon rider mest ut i skogen och tränar dressyr lite då och då för rolighetens skull. Alltså ingen tävlingsmänniska! Hon ville ha en mysig häst att trivas med och utvecklas lite med helt enkelt. 

Anledningen till att jag valde att sälja Lola till henne var för att Lola snart fyller hela 15 år. Så jag menar, lets face it.. hon är inte purung längre och därför satsar jag hellre på att hitta ett livslång hem till henne där hon får stanna och bara få göra sånt hon tycker är kul. Visst, jag vet att Lola har mycket kvar att ge och skulle säkerligen platsa på dressyrbanan med mer träningen men jag vet att det Lola tycker om ALLRA MEST är att få ridas ut och mysa, ta ett pass på banan någon gång ibland, hoppa någon stock i skogen osv. Ja, men ni fattar! Så därför valde jag att ge Lola ett sådant hem och samtidigt som hon får komma till en seriös, kunnig och vettig hästmänniska.

Så ja, det kändes alltså mer än rätt att sälja Lola till detta hem som ligger i Kolsva, Köping. Så det är heller inte så jättelångt borta vilket gör att man kan hälsa på och se hur hon har det vilket känns viktigt för mig! Lola kommer få gå med 3 andra äldre ston (Lola får lite att bossa över med andra ord, haha ;)), så Lola blir alltså yngst i gruppen. Dom går just nu på lösdrift så det kommer Lola också få göra fram tills hösten då dom även håller på att bygga ett stall så det ska vara klart tills dess. Så ja, jag tycker detta verkar vara ett superbra hem för Lola vilket känns skönt att ha hittat! :)

Här är några bilder därifrån: 






Stallet som håller på att byggas..


Lolas nya polare, haha!

Så jaa.. vad tror ni? Jag tror det kommer bli jäkligt bra om jag får säga det själv :)

/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0