Klantigt..

Haha jaa.. jag tänkte berätta för er om vad som hände i torsdags tror jag det var. Eller var det onsdags? Jaja.. vilket som!

Jag hade ju tänkt låta Lola vila helt då så jag lät henne beta lite gräs vid sidan av stallet en stund. Wilma var med där ute också. Helt plötsligt så sa Wilma att jag skulle göra en uppvisning för henne och jag, cool som man är (haha), hoppar upp barbacka på Lola i endast grimma och grimskaft. Jag gjorde "Jorden runt" travade och till och med galopperade en snutt på ladgårdsbacken, haha. Tog även ett litet trav-race och jäklar vad Lola bockade, haha. Hon tyckte det var superkul! Jag smackade på henne och la mig ner över henne, skumpandes, haha och fy vad kul hon hade. Var nära att åka i backen där faktiskt men som tur var fick jag upp huvudet på henne. 

När jag skrittade av henne lite så tänkte jag låta henne beta lite gräs under tiden jag skulle sätta på mig skorna på hästryggen. Jag hade nämligen tagit av mig dom innan. Så under tiden Wilma håller i grimskaftet så ska jag sätta på mig ena skon. Jag drar upp benet lite och då känner jag hur jag sakta glider ner på ena sidan och plötsligt ligger jag på backen under Lola, haha. Helt sjukt. Hon var så hal så jag gled av? Är det ens möjligt? Både jag och Wilma skrattade och hoppades på att ingen skulle sett för fy så pinsamt att GLIDA (??) av en häst. Haha jag önskar verkligen det hade blivit filmaat. Så jävla fult! Haha..

Så mitt tips till er är: Sätt aldrig på er skor på hästryggen när ni rider barbacka!

Det var allt för mig, tack och hej! ;)

/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0