Tösens planering!

Jag har ju inte skrivit hur jag ska lägga upp Tösens planering så tänkte dra det så kort som möjligt!
Hon är ju som sagt en "gamal" travare och har stått i ca 1 eller 2 år, ska inte säga exakt hur länge hon stått! Meningen var att hon skulle bli avels ponny men då hon inte trivs att bara stå så fick hon komma till oss, och ska sättas igång!
Men jag har ju inte brottom att få igång henne, för Cox är nummer 1!! ;) Men jag ska ju börja skola om henne, men det kommer ju som sagt ta ett tag och jag prioriterar det efter Cox och lite efter skolan ;)

Men Tösens första 4 veckor nu ska se ut så här:
1:a Veckan - 3 promenader
2:a Veckan - 4 promenader
3:e Veckan - 5 proemader med inslag av trav!
4:e Veckan - 5 promenader med inslag av trav och backklättring!

Jag vill inte gå för snabbt fram så tänker tillbringa dem här veckorna åt promenader/ springning och klättring i backar! Vill få upp flåset på henne så att hennes kondition börjar stärkas upp igen!!

Just nu har hon ganska långa hovar, men hovslagaren kommer den 5/6 men fram tills dess ska jag gå promenader som det står på schemat!! ;)

Återkommer sen med vad som händer efter dem där veckorna!
Denna veckors planering gäller från och med nästa vecka!


/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0